Håkan Hellström 4 juni 2011.

Jag kan inte riktigt förklara vilken magisk energi det var när Håkan Hellström startade sin konsert på slottsskogsvallen igår med Dom där jag kommer ifrån. Jag tror aldrig i hela mitt liv jag varit så stolt att jag kommer från den här fantastiska staden. Vi stod där och sjöng, svettades och skrek. Jag var omringad av vänner jag älskar och kände i hela kroppen att livet ändå är riktigt jävla bra. Vi stod i mitten kanske tre meter från staketet. Jag hade Håkan freaking Hellström fem meter ifrån mig. Det var stört vilken underbar konsert det blev.
När han drog på med andra låten som var Kom igen Lena letade jag snabbt upp Julias hand och tittade på henne och log för nästan 15 års vänskap. Tårarna var när men istället för att gråta skrattade vi som aldrig förr. Den sången har följt oss sedan sju års ålder då vi stod och sjöng den på en gammal karaoke-maskin. Då babblade vi på och nynnade nästan bara melodin. Nu kunde vi ord för ord och skrek ut dom i den svettiga luften. Som Julia citerade efteråt: Vilket perfekt slut inför en ny början.
Dumt nog lämnade jag ifrån mig min kamera till min kompis mamma som körde oss för dom hade sagt att det var förbjudet att fota. Jag missade den lilla detaljen att det endast var systemkameror som inte var tillåtet. Så det blev inga bilder, men det blev sjukt mycket fina minnen.
Bilden är från GPs hemsida och är tagen av Nicklas Elmrin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0