det går inte en dag utan att jag tänker på dig men jag tänker på dig lite mindre för varje dag som går.

Kom till sängs i går/i morse vid två efter ett evigt fram och tillbaka med att tömma min kära dator som ska lämnas in idag. Just nu känner jag mig som förväntat väldigt trött. Dagen får komma som den vill. Fick ett tillfälle i natt (och det är inte första gången) då det ända som finns i mitt huvud är att jag inte orkar mer. Jag har otroligt mycket kärlek i min vardag och under det senaste året har jag lärt mig att uppskatta den så mycket mer än tidigare. Kanske därför jag mer ofta få se dom ljusa stunderna i tillvaron. Som när mamma pussar mig hejdå på kinden och säger att hon tycker jag är jätte bra. Eller när Julia står i min dörr varje morgon och gör min start på dan så mycket bättre. Eller när jag brister ut i panikgråt utan och veta vart jag ska ta vägen, då kommer världens finaste med underbart fin vit päls och mörka snälla ögon och lägger sitt huvud i mitt knä och undrar varför matte gråter. Man måste kunna se det lilla extra i vardagen för att kunna fånga var dag för sig precis som den är. Men allt för ofta kommer orden upp i mitt huvud jag orkar inte. Och deet gör jag verkligen inte alltid. Det går inte en dag utan att jag tänker att jag inte orkar men för varje dag som går orkar jag lite mer.

 

Nog med tankar, nu drar jag til skolan!


Kommentarer
Postat av: Kusin

Älskade Elin! Jag förstår dig. Jag förstår dig till 100%! Ibland är de onda tankarna starkare och ibland orkar man stå emot dem. Ibland älskar man livet och uppskattar allt som man har, något otroligt mycket, och då mår man helt underbart bra! Men så för en stund, eller en dag, en vecka eller mer så förstår man inte meningen med allt. Man vet inte vad man ska ta vägen, vad man vill och vad som ska hända. Man är helt tom. Men då måste man kämpa, kämpa vidare och tro på att det finns hopp. Vilket det gör! Det gör det alltid! Speciellt för en som du, det finns otroligt många människor som bryr sig om dig Elin, det finns otroligt många människor som du kan vända dig till när du är ledsen, dom kommer trösta dig och påminna dig om att det kommer bli bra, att du är bra! En av dem är jag. Jag har dig mer än gärna i min famn. Jag älskar dig kusin. Nu och för alltid!

2011-05-30 @ 11:05:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0